W sierpniu br. została oddana do użytku trasa tramwajowa na Franowo. Oprócz wygodnego połączenia, Poznaniacy zyskali także możliwość korzystania z dużych i wygodnych przystanków, a osoby starsze, inwalidzi i rodzice z dziećmi bez problemu dostają się windami na perony. Niestety, od samego otwarcia nowej trasy brakuje biletomatów na przystankach. Jest to problem szczególnie dla mieszkańców Chartowa, a także dla pasażerów ze Szczepankowa i Spławia, przesiadających się z autobusu na tramwaj oraz klientów centrum handlowego na Franowie. Radni z Osiedla Chartowo interweniowali w tej sprawie do Zarządu Transportu Miejskiego. Otrzymali odpowiedź, że zamontowanie biletomatów będzie możliwe dopiero w przyszłym roku. Postanowili jednak zadziałać i przynajmniej częściowo pomóc pasażerom już teraz. We współpracy z ZTM stworzyli mapę informacyjną z punktami sprzedaży biletów MPK na obszarze Chartowa. Mapy zawisły w gablotach na przystankach: Os. Lecha, Piaśnicka/Rynek, Piaśnicka/Kurlandzka, Szwedzka, Szwajcarska i Franowo. - Liczymy, że taka informacja pomoże osobom, korzystających z poznańskiego "metra", uniknąć problemów z zakupem biletu, przynajmniej do czasu zamontowania biletomatów w przyszłym roku - mów Wojciech Chudy, przewodniczący Rady Osiedla Chartowo.
Czy wzorem Chartowa pójdą inne osiedla?