Od 1 lipca strefa 30 w ścisłym centrum Poznania
Celem wprowadzenia strefy 30 jest podniesienie bezpieczeństwa, zwiększenie liczby ulic przyjaznych dla wszystkich uczestników ruchu drogowego, nie tylko dla pieszych i rowerzystów. Rozwiązanie to poprawi również komfort kierowców, ponieważ na tym obszarze wykonywanych jest wiele manewrów: parkowanie, zjazdy do posesji, zatrzymywanie i włączanie się do ruchu.
Zmiany organizacji ruchu dotyczą ulic: Działyńskich, Kantaka, Kościuszki, Nowowiejskiego, placu Wolności, 27 Grudnia, gdzie wyznaczone zostały kontrapasy dla ruchu rowerowego.
Wprowadzenie strefy 30 wymagało również przebudowy skrzyżowań z sygnalizacją świetlną: Kościuszki - Libelta, Kościuszki - Fredry, 27 Grudnia - 3 Maja - plac Wolności - Ratajczaka, Aleje Marcinkowskiego - plac Wolności. Ważną zmianą jest także wprowadzenie na zdecydowanej większości skrzyżowań zasady równorzędności przejazdu, co oznacza, że pierwszeństwo będzie miał na nich pojazd nadjeżdżający z prawej strony.
Poznań jest jednym z pierwszych polskich miast, które wprowadza strefę 30 w ścisłym centrum. Istotną jednak nowością, w przypadku Poznania, jest równoczesne wprowadzanie na niektórych ulicach zmian ich zagospodarowania, polegających między innymi na zawężeniu wlotów ulic na skrzyżowaniach, wprowadzeniu miejsc odpoczynkowych dla pieszych oraz znacznej liczby kontrapasów dla ruchu rowerowego.