Kampus pod LUPPĄ - weź udział w konkursie!

Co łączy pomnik Siewcy z II wojną światową? Czy po UPP kursowała kolej? Jak na początku XX wieku absolwenci odbyli podróż dookoła świata? Kto zaczął badania biologii molekularnej w Polsce? Czy uczelnia posiadała gorzelnię? Co dla UPP zrobili znani z nazw poznańskich ulic działacze, tacy jak Karol Marcinkowski, Dezydery Chłapowski, Tytus hrabia Działyński, czy Hipolit Cegielski? Tego wszystkiego dowiecie się grając w terenową grę przygotowaną przez Dział Marketingu i Komunikacji Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu. Przewodnik ukazał się z okazji nadchodzącego Dnia Patrona Uczelni.

. - grafika artykułu
Kampus pod LUPPĄ

To nietypowy przewodnik po okolicach sołackiego kampusu UPP. Początkowo został stworzony z myślą o nowych studentach, ale przygotowano go tak, aby zagrać mógł każdy. Dzięki temu, zamiast tradycyjnego zwiedzania, gracz wybierze się w pełną przygód podróż po najważniejszych miejscach związanych z UPP. Wystarczy pobrać planszę https://puls.edu.pl/aktualno-ci/kampus-pod-lupp i... gotowi do rozpoczęcia zabawy?!

Gra rozpoczyna się od przypadkowo odkrytych notatek, które wskazują na tajny sposób powstrzymania zmian klimatu. Zadaniem uczestników będzie odwiedzenie oznaczonych na mapie miejsc na kampusie, a rozwiązując zadania, nie tylko odkryją tajemnicę, ale także dowiedzą się, gdzie znajdują się wydziały UPP, poznają ich historię i dowiedzą się jakie innowacje prowadzą uniwersyteccy naukowcy.

Rozgrywka podzielona jest na etapy, które prowadzą przez takie miejsca jak Collegium Maximum - Wydział Ekonomii, gdzie uczestnicy spotkają się z agrobiznesem, Wydział Nauk o Żywności i Żywieniu, gdzie odkryją przyszłość produkcji żywności, czy też Wydział Medycyny Weterynaryjnej i Nauk o Zwierzętach, gdzie przybliżone zostaną badania nad bioróżnorodnością. Podążając za wskazówkami, gracze odwiedzą również inne wydziały, takie jak Wydział Inżynierii Środowiska i Inżynierii Mechanicznej, Wydział Leśny i Technologii Drewna oraz Wydział Rolnictwa, Ogrodnictwa i Biotechnologii. Każde z miejsc jest nie tylko punktem na mapie, ale także kluczowym elementem w misji związanej z ochroną środowiska.

Inicjatorką projektu i autorką scenariusza jest Katarzyna Lesińska. Grafiki przygotowała Dorota Piechocińska, ilustratorka i autorka wielu znanych poznańskich murali. Znalazło się tu wiele akcentów poznańskich - czy je odnajdziecie? W dopracowaniu trasy i zagadek brali też udział studenci i pracownicy UPP, którzy testowali prototyp przewodnika. Gra jest idealną okazją, aby poznać kampus, innowacje realizowane przez UPP i zobaczyć, jak pasja do nauki może zmienić świat.

W związku z oddaniem gry w ręce mieszkańców, Dział Marketingu i Komunikacji Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu organizuje konkurs, w którym można zdobyć uniwersytecie upominki. Powędrują one do pierwszych pięciu osób, które wyślą prawidłowe odpowiedzi i zdjęcia na nasz adres konkursowy konkurs@up.poznan.pl. Czas na przejście planszy zaplanowany jest do końca grudnia 2024 r. Szczegóły znajdują się w regulaminie na uczelnianej stronie up.poznan.pl.

Czy jesteście gotowi na tę przygodę? Dołączcie do nas, odkryjcie kampus UPP i dowiedzcie się, kto może uratować planetę!

Przewodnik po kampusie Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.