Boty przypomną o wizycie w urzędzie

Wirtualni pracownicy Biura Poznań Kontakt są kompleksowym wsparciem dla poznaniaków i poznanianek. Zasygnalizują o zaległych opłatach, pomogą w umówieniu lub odwołaniu wizyty w urzędzie a także - to nowość - przypomną o zbliżającym się jej terminie.

Grafika: na zielonym tle głowa robota w słuchawkach, w komiksowym dymku - grafika artykułu
Dzięki zastosowaniu botów, poznaniacy i poznanianki mogą liczyć na szybszy i łatwiejszy kontakt z urzędem/ fot. pixabay

Asystenci głosowi, bo o nich mowa, stanowią najliczniejszą grupę wsparcia w codziennych obowiązkach pracowników tego biura. W pierwszym kontakcie mieszkańców Poznania z urzędem pomaga voicebot - "e-konsultantka", której zadaniem jest zrozumienie sprawy i połączenie z właściwą osobą. Dodatkowo poznaniacy i poznanianki mogą liczyć na wsparcie bota w procesie rezerwacji wizyty, np. w sprawie rejestracji pojazdu. 

Nowością jest przypominanie o zbliżającym się terminie wizyty w urzędzie - chodzi o sprawy dotyczące m.in. dowodu osobistego, prawa jazdy lub zmian w aktach Stanu Cywilnego. Podczas rozmowy klienci mogą za pomocą klawiatury numerycznej potwierdzić bądź anulować wskazaną wizytę. Dzięki temu rozwiązaniu pozostali poznaniacy i poznanianki zyskują dodatkowe wolne terminy na załatwienie spraw urzędowych.

Wśród nowych rozwiązań znalazła się także ankieta - ocena jakości usług. Pozwala ona na bieżąco monitorować efektywność miejskiej infolinii i identyfikować obszary wymagające poprawy. Zapewnia przy tym mieszkańcom wygodną i bezproblemową formę wyrażenia swojej opinii.

W odpowiedzi na oczekiwania mieszkańców Biuro Poznań Kontakt we współpracy z Wydziałem Podatków i Opłat udostępniło także rozwiązanie przypominające o zaległościach w podatku od nieruchomości oraz opłacie za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Dzięki zastosowaniu botów, poznaniacy i poznanianki - odpowiednio wcześniej zweryfikowani - mogą uzyskać informacje na ten temat podczas rozmowy z voicebotem. To skuteczna i innowacyjna forma komunikacji z mieszkańcami.

Wirtualnych pracowników można usłyszeć, dzwoniąc pod numer miejskiej infolinii Poznań Kontakt - 61 646 33 44. Każdy, kto ma obawy dotyczące połączeń przychodzących z urzędu i otrzymywanych komunikatów, może zweryfikować ich prawdziwość kontaktując się z właśnie tym numerem.

AW