Smart City
Rozwiązania z zakresu Smart City są wdrażane i rozwijane w różnych obszarach rozwoju miasta, jak m.in. system ITS Poznań, PEKA, miejski system współdzieleniu zasobów infrastruktury miejskiej z bike-, scooter- i carsharing; internetowe systemy konsultacji i dialogu społecznego oraz zarządzania. Miasto Poznań wykorzystuje inteligentne rozwiązania z zakresu e-usług, jak m.in.: e-administracja, elektroniczny system rezerwacji wizyt, ePUAP, system otwartego dostępu do informacji i danych Miasta, serwisy internetowe, w tym danych przestrzennych i aplikacje mobilne, systemowa rekrutacja oświatowa, internetowe giełdy tematyczne, system obsługi procedowania zadań dotacyjnych WITKAC, system wspomagania planowania przestrzennego Geobaza Miasta Poznania, elektroniczne systemy zarządzania, system głosowania na projekty Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego, internetowe dane przestrzenne. Rocznie z miejskich e-usług korzysta 245 tys. użytkowników. Większość miejskich e-usług była udostępniona poprzez elektroniczną platformę informacyjno-usługową Miejski Informator Multimedialny (MIM), dostarczoną i obsługiwaną przez Poznańskie Centrum Superkomputerowo- Sieciowe (PCSS) oraz Biulrtyn Informacji Publicznej (BIP). Roczna liczba unikalnych uzytkowników MIM wynosi ponad 3 mln, a BIP 1,8 mln.
Miasto Poznań korzysta ze Zintegrowanego Systemu Informatycznego Wspomagającego Zarzadzanie Miastem, w ramach którego funkcjonują nowoczesne narzędzia wspierające, jak m.in.: System MJUP - aplikacja do zarządzania ryzykiem operacyjnym i strategicznym, System BICPortal - zarządzanie procesami, Webankieta, Moodle - e-learning, system obiegu spraw i dokumentacji MDOK.
W Poznaniu funkcjonuje system brokera informacji umożliwiający automatyczne pobieranie treści poprzez zbiór interfejsów aplikacyjnych API (Application Programming Interface) udostępniających otwarte dane programistom tworzącym aplikacje internetowe i implementowanie ich w zewnętrznych serwisach informacyjno-usługowych. Użytkownicy sieci internetowej mieli możliwość korzystania z miejskich aplikacji mobilnych i usług internetowych oraz aplikacji komercyjnych korzystających z otwartych danych miejskich, jak m.in.: Adresy Poznania, Bimba, BusCheck, BusLive, FindPark, Gdzie zjeść w Poznaniu, Interwencje - Poznań, JakDojade.pl, Kiedy Pojadę - PEKA, moBILET, Mobilny Poznań, Moovit, myMPK, News&Events Poznań, Nextbike, Piękne Kościoły w Poznaniu, Poznan Airport Guide, Poznań Maraton, Poznań News, Poznań w pigułce, Poznań w porządku, Sakralny Poznań, SmartZOO, take&drive, Tram Monitor, Wywozik GOAP, System Informacji Przestrzennej z Mapą Cyfrową 3D, System Nabór, Cyfrowe Repozytorium Lokalne Poznań CYRYL, Elektroniczna Giełda Podręczników, Elektroniczna Giełda Pracy dla Pracowników Oświaty, Elektroniczna Giełda Pracy dla Niań, Elektroniczna Wyszukiwarka Cmentarna. Ostrzeżenia i komunikaty Miasta Poznania dot. zagrożeń były dostępne w aplikacji mobilnej !Ostrzegator. W działaniach informacyjnych Miasto Poznań korzystało także z mediów społecznościowych, jak FB, Twitter, Blip, Pinterest oraz serwisów internetowych: YouTube i Foursquare, a także z systemu SMS wysyłanych nieodpłatnie do zainteresowanych mieszkańców.