Powiększ tekst
Łukasz Kielban

Kontakty w sieci - netykieta w rękach przedsiębiorcy

08.05.2014
13:00
MTP, pawilon 15
Wstęp wolny
Opis

We współczesnym biznesie nie da się funkcjonować bez wymiany informacji poprzez e-mail. Wiele osób jednak nie wie jak korzystać z tej formy komunikacji i popełnia karygodne błędy. Dla niektórych te potknięcia mogą wydawać się błahe, ale dla innych będzie to świadectwo braku profesjonalizmu albo nawet lekceważenia.

Coraz więcej firm decyduje się na kontakty z odbiorcami poprzez własne strony www, blogi i portale społecznościowe. One również rządzą się swoimi prawami. Łamanie ich oczywiście nie będzie przestępstwem, ale może nieść ryzyko wystawienia się na pośmiewisko i zbudowania sobie zupełnie nieplanowanej opinii.

W czasie warsztatu "Kontakty w sieci - netykieta w rękach przedsiębiorcy" przedstawię Państwu zasady pisania profesjonalnych e-maili w kontaktach biznesowych. Omówię kwestię zwrotów grzecznościowych, kompozycji treści, odpowiedzi, podpisów i innych szczegółów, które dla wielu okazały się pułapką. Zwrócę także uwagę na reguły utrzymywania kontaktów z odbiorcami poprzez blogi i profile na portalach społecznościowych pod kontem dyskusji toczących się w tzw. "komentarzach".

Internet może być bowiem zdradliwym środowiskiem. Jesteśmy przyzwyczajeni, że w kontaktach w cztery oczy możemy kontrolować sytuację obserwując reakcje naszych rozmówców: odpowiednio podtrzymywać ich uwagę, łagodzić negatywne emocje i wyjaśniać niedomówienia. Nawet rozmowa przez telefon daje nam pewne możliwości natychmiastowych działań. Natomiast wysyłając bezduszny e-mail, publikując informację na stronie www albo zostawiając komentarz pod jakimś artykułem nie mamy szansy zobaczyć twarzy odbiorcy, usłyszeć jego głosu, ani sprawdzić czy w ogóle słucha. To sprawia, że do wszelkich kontaktów w sieci należy podejść rozważnie i z wyczuciem. Pierwszym krokiem musi być zatem poznanie "netykiety", czyli internetowej etykiety.

Prelegent:

Łukasz Kielban - od 2011 roku jest autorem jednego z najpopularniejszych w Polsce blogów kierowanych do mężczyzn - Czas Gentlemanów (www.czasgentlemanow.pl), prowadzi w Internecie własną działalność gospodarczą, a wcześniej przez kilka lat wykładał na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.

=> ZAREJESTRUJ SIĘ!

Drukuj tekst
Pokaż kod QR