Przebudowa ul. Kolejowej coraz bliżej końca
Na poniedziałek, 4 września zaplanowano zakończenie pokrywania jezdni warstwą ścieralną na odcinku od ul. Karwowskiego do ul. Calliera. Po tym będą mogły tam zostać wprowadzone zmiany w organizacji ruchu. Od wtorku (5.09) ul. Kolejowa od ul. Klaudyny Potockiej do ul. Kanałowej zostanie udostępniona kierowcom jako ulica jednokierunkowa, zaś na odcinku od ul. Kanałowej do ul. Gąsiorowskich - tak jak do tej pory - będzie możliwy ruch w obu kierunkach.
- Na ul. Kolejowej zakończyły się już prace związane z odwodnieniem oraz siecią gazową wchodzącą w zakres inwestycji. Kończą się roboty związane z siecią teletechniczną. Nie zamontowano jeszcze nowych słupów oświetleniowych kolidujących z dotychczasowymi. Warstwa ścieralna na odcinku od ul. Karwowskiego do ul. Klaudyny Potockiej zostanie ułożona po zakończeniu prac brukarskich. Ich zaawansowanie przekroczyło 70 proc. - mówi Tomasz Płóciniczak, wiceprezes zarządu spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.
Do ułożenia pozostały jeszcze trzy uspokajające ruch i poprawiające bezpieczeństwo wyniesione skrzyżowania z ulicami Karwowskiego, Calliera oraz Mottego. Przy wybudowanym już wyniesieniu z ulicami Graniczną i Kanałową, a także przy przejściu dla pieszych przy ul. Gąsiorowskich trwa uzupełnianie ubytków.
W ramach inwestycji na ul. Kolejowej powstają szerokie pasy zieleni. Ulicę od wiosny zdobią pierwsze nowe drzewa, docelowo będzie ich ponad 50. Na całej długości ulicy przewidziano również nasadzenia ponad 5 tysięcy krzewów i licznej zieleni niskiej. Część z nich już rośnie na pierwszym odcinku ulicy. Wdrażane rozwiązania projektowe umożliwiają zwiększenie powierzchni biologicznie czynnej na ul. Kolejowej o ponad 2500 m kw.
Ul. Kolejowa na czas przebudowy jest strefą zamieszkania, w której pojazdy mogą poruszać się z maksymalną prędkością 20 km/h, a pierwszeństwo przed nimi mają piesi. Mogą się oni poruszać po całej udostępnionej do użytku publicznego przestrzeni. Obowiązuje na niej zakaz ruchu pojazdów ciężarowych powyżej 3,5 t oraz o szerokości przekraczającej 2,25 m.
PIM