Wschodnia część Naramowic z nowym połączeniem autobusowym
Wschodnia część Naramowic dynamicznie się rozwija, zwłaszcza po budowie I etapu trasy tramwajowej. Biorąc pod uwagę duże potrzeby komunikacyjne w tym rejonie, ZTM planuje uruchomić linię autobusową łącząca rejon ulic Sielawy, Karpiej i Dworskiej z przystankami tramwaju na Naramowice. Jej wytyczenie jest możliwe dzięki budowie nowego układu drogowego, który powstał pod nadzorem Zarządu Dróg Miejskich, a w którym partycypowali inwestorzy z tego rejonu.
- Zależy nam na zwiększeniu dostępności komunikacji zbiorowej, tym bardziej że Naramowice wciąż bardzo intensywnie się rozbudowują i nieustannie przybywa tu mieszkańców - mówi Jan Gosiewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu.
Stąd plan, żeby w I kwartale 2025 roku uruchomić linię autobusową obsługującą wschodnią część Naramowic przylegającą do ulic Karpiej i Sielawy. Byłaby to linia nr 151, powstała na bazie północnego odcinka linii nr 169. Dzięki niej będzie można dojechać do przystanków tramwajowych Os. Łokietka i Naramowice.
Przebieg planowanej linii nr 151
OS. SOBIESKIEGO - Szeligowskiego - Szymanowskiego - Stróżyńskiego - Jaroczyńskiego - Kurpińskiego - Wiechowicza - Stoińskiego - Łużycka - al. Praw Kobiet - Sarmacka - Karpia - WSCHODNIE NARAMOWICE - Sielawy - Naramowicka - Sarmacka - al. Praw Kobiet - Łużycka -... - OS. SOBIESKIEGO
Linia nr 151 funkcjonowałby we wszystkie dni tygodnia z częstotliwością co 20 minut i byłaby zsynchronizowana z linią nr 185. Utworzone byłyby nowe przystanki o roboczych nazwach Dworska, Karpia, Wschodnie Naramowice i Sielawy. Ich nazewnictwo w przyszłości mogłoby ulec zmianie, np. przystanek o roboczej nazwie Wschodnie Naramowice może przyjąć nazwę, która w przyszłości zostanie nadana nowej ulicy łączącej ulice Karpia i Sielawy.
Jednocześnie z uruchomieniem linii nr 151, proponowane jest skrócenie trasy linii nr 169z Os. Kopernika do Os. Łokietka, przy pozostawieniu obecnej częstotliwości kursów. Autobus jadący z centrum kończyłby trasę na pętli Łużycka przy skrzyżowaniu ulic Łużyckiej i Stoińskiego. Na ulicy Łużyckiej byłaby możliwość wygodnej przesiadki np. na linię nr 146 lub planowaną nr 151.
Przebieg proponowanej do zmiany linii nr 169
OS. KOPERNIKA - Grochowska - Marcelińska - Bukowska - Zwierzyniecka - Święty Marcin - al. Niepodległości - Księcia Mieszka I - Słowiańska - Murawa - al. Praw Kobiet - ŁUŻYCKA
ZTM