Rozliczenia finansowo-księgowe w małej firmie
Program szkolenia:
1. Wprowadzenie (omówienie podstawowych pojęć związanych z prawem podatkowym).
2. Porównanie formy opodatkowania działalności gospodarczej.
3. Podatek od towarów i usług (podatek VAT).
4. Obrót ewidencjonowany przy zastosowaniu kasy rejestrującej.
5. Ewidencje podatkowe:
- księga przychodów i rozchodów,
- ewidencja zryczłtowanego podatku dochodowego,
- rejestry zakupów i sprzedaży VAT,
- ewidencja środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,
- ewidencja wyposażenia,
- ewidencja przebiegu pojazdu,
- listy płac.
6. Zasady wystawiania faktur i faktur korygujących.
7. Podstawowe zasady sporządzania umów
8. Rozliczanie wydatków na zakup i eksploatację samochodu w firmie.
9. Comiesięczne obowiązki przedsiębiorcy wobec instytucji (ZUS, Urząd Skarbowy).
10. Najczęściej popełniane błędy w rozliczeniach finansowo-księgowych.
11. Zlecanie prowadzenia spraw księgowych do biura rachunkowego. Na co należy zwrócić uwagę podczas wyboru i korzystania z usług biura rachunkowego?
Termin: 21-22 listopada 2019 r., godz. 15.30 - 20.45
Miejsce: ul. 28 czerwca 1956 r. nr 406, sala A
Porwadzący: Magdalena Smoleńska, Krzysztof Budasz
Osoby zainteresowane udziałem w szkoleniu proszone są o kontakt i rejestrację:
- e-mailowo, pod adresem: ods@um.poznan.pl
- telefonicznie, pod numerem: (61) 878 49 56, (61) 878 47 95.
Liczba miejsc jest ograniczona! O zakwalifikowaniu na szkolenie decyduje kolejność zgłoszeń.
Szkolenie finansowane jest ze środków budżetowych Miasta Poznania.