Wschodnia część Naramowic z nowym połączeniem autobusowym

Zarząd Transportu Miejskiego planuje uruchomienie linii autobusowej numer 151, obsługującej wschodnią część Naramowic. Nowe połączenie przede wszystkim ma umożliwić dojazd do trasy tramwajowej łączącej tę część miasta z centrum, ale zapewni także dobre skomunikowanie z Piątkowem oraz trasą Poznańskiego Szybkiego Tramwaju. Jednocześnie planowane są zmiany na linii numer 169. Propozycja została skierowana do rad osiedli z północy Poznania.

Autobus linii nr 169 - grafika artykułu
Według propozycji trasa linii 169 zostanie skrócona, a dodatkowo uruchomiona zostanie linia 151, która obsłuży wschodnią część Naramowic

Wschodnia część Naramowic dynamicznie się rozwija, zwłaszcza po budowie I etapu trasy tramwajowej. Biorąc pod uwagę duże potrzeby komunikacyjne w tym rejonie, ZTM planuje uruchomić linię autobusową łącząca rejon ulic Sielawy, Karpiej i Dworskiej z przystankami tramwaju na Naramowice. Jej wytyczenie jest możliwe dzięki budowie nowego układu drogowego, który powstał pod nadzorem Zarządu Dróg Miejskich, a w którym partycypowali inwestorzy z tego rejonu.

- Zależy nam na zwiększeniu dostępności komunikacji zbiorowej, tym bardziej że Naramowice wciąż bardzo intensywnie się rozbudowują i nieustannie przybywa tu mieszkańców - mówi Jan Gosiewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu.

Stąd plan, żeby w I kwartale 2025 roku uruchomić linię autobusową obsługującą wschodnią część Naramowic przylegającą do ulic Karpiej i Sielawy. Byłaby to linia nr 151, powstała na bazie północnego odcinka linii nr 169. Dzięki niej będzie można dojechać  do przystanków tramwajowych Os. Łokietka i Naramowice.

Przebieg planowanej linii nr 151

OS. SOBIESKIEGO - Szeligowskiego - Szymanowskiego - Stróżyńskiego - Jaroczyńskiego - Kurpińskiego - Wiechowicza - Stoińskiego - Łużycka - al. Praw Kobiet - Sarmacka - Karpia - WSCHODNIE NARAMOWICE - Sielawy - Naramowicka - Sarmacka - al. Praw Kobiet - Łużycka -... - OS. SOBIESKIEGO

Linia nr 151 funkcjonowałby we wszystkie dni tygodnia z częstotliwością co 20 minut i byłaby zsynchronizowana z linią nr 185. Utworzone byłyby nowe przystanki o roboczych nazwach Dworska, Karpia, Wschodnie Naramowice i Sielawy. Ich nazewnictwo w przyszłości mogłoby ulec zmianie, np. przystanek o roboczej nazwie Wschodnie Naramowice może przyjąć nazwę, która w przyszłości zostanie nadana nowej ulicy łączącej ulice Karpia i Sielawy.

Jednocześnie z uruchomieniem linii nr 151, proponowane jest skrócenie trasy linii nr 169z Os. Kopernika do Os. Łokietka, przy pozostawieniu obecnej częstotliwości kursów. Autobus jadący z centrum kończyłby trasę na pętli Łużycka przy skrzyżowaniu ulic Łużyckiej i Stoińskiego. Na ulicy Łużyckiej byłaby możliwość wygodnej przesiadki np. na linię nr 146 lub planowaną nr 151.

Przebieg proponowanej do zmiany linii nr 169

OS. KOPERNIKA - Grochowska - Marcelińska - Bukowska - Zwierzyniecka - Święty Marcin - al. Niepodległości - Księcia Mieszka I - Słowiańska - Murawa - al. Praw Kobiet - ŁUŻYCKA

ZTM

Załączniki