Inwestycje rowerowe w PBO25
Projekt wpisuje się w realizację Programu Rowerowego Miasta Poznania. Dzięki niemu poprawi się komfort i bezpieczeństwo ruchu jednośladów, a co za tym idzie więcej mieszkańców stolicy Wielkopolski będzie mogło dojeżdżać do pracy i szkół na rowerach. Koszt przedsięwzięcia wyniesie ok. 200 000 zł.
Nie jest to jednak jedyna rowerowa inwestycja, która będzie realizowana dzięki środkom z PBO w 2025 roku.
Rowerem ze Strzeszyna do centrum
Projekt zakłada wydzielenie drogi dla rowerów z wykorzystaniem szerokiej jezdni ul. Koszalińskiej od ronda przy ul. Literackiej do ul. Golęcińskiej (na odcinku, gdzie jezdnia posiada wystarczającą szerokość).
Poruszanie się rowerem ul. Koszalińską może być niebezpieczne ze względu na duży ruch samochodowy oraz brak odseparowania infrastruktury samochodowej od rowerowej. Podobna sytuacja ma miejsce na ul. Literackiej.
Realizacja projektu podniesie bezpieczeństwo i komfort poruszania się ul. Koszalińską i Literacką wszystkim uczestnikom ruchu, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb pieszych. Koszt inwestycji to ok. 800 000 zł.
Renowacja ścieżek wokół Rusałki
Inwestycja polega na rewitalizacji zdegradowanych dróg rowerowych wokół Rusałki. Chodzi o wykonanie nowej nawierzchni najbardziej zniszczonych fragmentów o łącznej długości 2000 m.
Trasy wokół jeziora Rusałka w miarę upływu lat i coraz bardziej intensywnej eksploatacji uległy degradacji. Szczególnie po okresie jesienno-zimowym i po deszczach nawierzchnia na niektórych odcinkach zamienia się w błoto zalegające na całej szerokości. Żeby je ominąć, spacerowicze muszą wydeptywać obejścia na trawniku poza obrzeżem ścieżki. Po stronie południowej, ze względu na ukształtowanie terenu i bliskość brzegu jeziora, ominięcie błota jest często w ogóle niemożliwe. Szacunkowy koszt projektu to 800 000 zł.
Wilda-Dębiec-Świerczewo: rowerem na Wartostradę III
To kontynuacja zwycięskiego projektu PBO w edycjach 2023 i 2024. W ramach realizacji na Dolnej Wildzie od ul. Czechosłowackiej na południe powstał już pierwszy odcinek wydzielonej drogi dla rowerów i chodnika, a drugi jest w trakcie realizacji. Do remontu pozostaje odcinek najbliżej skrzyżowania z 28 Czerwca 1956 r.
Dolna Wilda, najpopularniejsza trasa rowerowa dla mieszkańców Dębca i Wildy, wymaga remontu po wschodniej stronie na odcinku od Drogi Dębińskiej do wiaduktu nad autostradą A2. To najkrótsza droga z Wartostrady do Wielkopolskiego Parku Narodowego, część europejskiego szlaku EuroVelo 9.
Nawierzchnia z nierównych, pozapadanych i w wielu miejscach uszkodzonych płyt chodnikowych na drodze pieszo-rowerowej, zostanie zastąpiona równym, bitumicznym podłożem. Dzięki temu znacznie poprawi się bezpieczeństwo oraz komfort pieszych. Szacunkowy koszt projektu - 795 000 zł.
Kontraruchy
Projekt dotyczący wprowadzenia kontraruchu rowerowego na osiedlowych ulicach uzyskał akceptację w trzech rejonach. Takie rozwiązanie zostanie wdrożone na: Winnej, Warzywnej, Pszczelnej, Wiejskiej, Mińskiej, Białostockiej, Żurawiej, Kassyusza, Kochanowskiego (od Sienkiewicza do Dąbrowskiego).
Obecnie w Poznaniu mamy już ponad 300 ulic z kontraruchami i kontrapasami. Jest to rozwiązanie bezpieczne i poprawiające komfort przemieszczania się rowerem po mieście.
HO