Powiększ tekst

Zarządzanie kreatywnością

11.09 – 12.09.2012
09:00
Poznań, ul. Bogusza 2
Wstęp wolny
Opis

Celem tych warsztatów jest poznanie technik kreatywnych, które pomogą w efektywny sposób pogłębić innowacyjność w firmie. Ale żeby to było możliwe, powinna się ona pojawić na wielu poziomach działania organizacji. W trakcie warsztatów zostaną omówione techniki wykorzystywane w firmach i przedsięwzięciach charakteryzujących się dużą innowacyjnością (Wikipedia, Google, Gap, Linux), która miała szansę pojawić się dzięki poczuciu mistrzostwa, celu i autonomii.

Autonomia - czas i miejsce na myślenie kreatywne - pozwala na tworzenie nowatorskich rozwiązań. Nawet, jeśli nie jest się wynalazcą ani projektantem, staje się czasem przed kreatywnymi wyzwaniami w pracy! Autonomia plus kreatywność trochę przypomina żonglerkę wiedzą posiadaną przez nas od dawna, której być może wcześniej nie uważaliśmy za wartościową.

Ten warsztat to przede wszystkim ćwiczenia zręcznościowe mózgu i jego zasobów, bo kreatywność nie jest wynikiem przypadku, ale konsekwencją systematycznych ćwiczeń, nowego podejścia i zmiany stylu myślenia. Z dziesiątego piętra widać zdecydowanie wyżej niż z parteru!

DZIEŃ 1 Kreatywność - Bądź Kreaturą! Wprowadzenie - prawa i lewa półkula i obydwie razem Metafora pudła (video The adventure of a cardboard box., ćwiczenie: Co z tym pudłem?) Co mogę zrobić JA? ćwiczenia Co może zrobić MÓJ ZESPÓŁ? ćwiczenia

DZIEŃ 2 Warm up ćwiczenie kreatywne na opisanie zadań lidera w organizacji/grupie: np. dla grup mało pracujących z obrazami wycinankowy plakat metafora dla ludzi mało pracujących ze słowem wiersz alfabetyczny dla grup z gruntu kreatywnych trudniejsze zadanie odległych analogii (losowanie słów, cytatów i łączenie ich jakoś z obrazem lidera).

  • Autonomia Dwa typy zarządzania kontra dwa typy pracowników (X Y vs X I)
  • Teoria X i Y to teoria motywacji stworzona i rozwinięta przez Douglasa McGregora na MIT Sloan School of Management w latach 60.
  • Typ X i I (extrinsic i intrinsic) Teoria wprowadzona przez Daniela H. Pinka.

Zachowanie typu I - sposób myślenia i podejścia do życia, którego podstawą są raczej wewnętrzne motywatory. Robimy coś, bo napędza nas potrzeba kierowania własnym życiem, uczenia się i tworzenia czegoś nowego oraz lepszego postępowania wobec samego siebie i świata Zachowanie typu X - sposób myślenia i podejścia do życia, którego podstawą są raczej wewnętrzne motywatory. Do działania napędzają zewnętrzne nagrody, do których ta działalność prowadzi. Burza mózgów: spotkanie X i X spotkanie X i I spotkanie Y i X spotkanie Y i I

Konkretny manager spotyka konkretnego pracownika, co z tego może wyjść, plusy i minusy? Jaka z sytuacji jest najbardziej korzystna dla kreatywności?

ROWE - Results Only Work Environment (mini wykład, case study) Kim jest Lider? - Jakie stoją przed nim zadania w różnych typach miejsca pracy? 4 rodzaje autonomii zadaniach czasie technice zespole

Coaching grupy: Co jest realne? Co jest atrakcyjne? Ile na to potrzeba czasu na wprowadzanie tego w życie? Co lidera zyska, a co lider traci? Co organizacja zyska, a co organizacja traci?

Trener prowadząca:Inga Bielińska Koszt: 250 zł zapisy na biuro@fitzgerald.pl

Drukuj tekst
Pokaż kod QR