Powiększ tekst

Media/Sztuka/Rozrywka - przestrzenie pracy dla muzyka

24.04.2012
10:00
Akademia Muzyczna, Sala Prezydencka, ul. Św. Marcin 82, Poznań
Wstęp wolny
Opis

Media/Sztuka/Rozrywka - przestrzenie pracy dla muzyka
Projekt realizowany przez Bibliotekę Główną Akademii Muzycznej w Poznaniu pt. Kreator Innowacyjności - wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej

mgr Mirosław Michalak
tytuł wykładu:  Hałas to też sztuka, czyli o synergii sztuki z inżynierią
Każdy koncert jest niepowtarzalnym wydarzeniem i choć wygląda inaczej ze strony artysty, producenta czy realizatora dźwięku - prowadzi do tego samego - prezentacji przed publicznością.
Jak osiągnąć doskonały efekt współpracy realizatorów i wykonawców - techniki i sztuki ? Rola producenta i realizatora w procesie tworzenia wielkich wydarzeń artystycznych, koncertów oraz ważne punkty wspólne umożliwiające efektywną współpracę.
Mirosław Michalak
Dyrektor zarządzający i realizator dźwięku w FOTIS SOUND - największej polskiej firmie nagłośnieniowej. Absolwent Reżyserii Dźwięku i Akustyki UAM w Poznaniu.

mgr inż. Piotr Madziar
tytuł wykładu:  Realizacja nagrań muzycznych - czy wystarczy mieć dobry słuch?
Przedstawienie złożoności zawodu realizatora dźwięku, wymaganej wiedzy oraz niezbędnych predyspozycji. Krótki rys historyczny realizacji dźwięku. Rozwój technologiczny a percepcja.
mgr inż. Piotr Madziar
Inżynier elektronik, czynnie zajmujący się konstruowaniem i modyfikacjami profesjonalnego sprzętu audio. Od dwunastu lat prowadzi wykłady i zajęcia laboratoryjne z Technologii Realizacji Dźwięku na kierunku Reżyseria Dźwięku w Instytucie Akustyki UAM w Poznaniu.
Autor wielu publikacji w prasie branżowej. Tłumacz literatury fachowej.  Od ponad 30 lat jest cenionym realizatorem dźwięku. Współpracuje z najlepszymi wykonawcami muzyki estradowej i klasycznej. Ma w dorobku setki zrealizowanych płyt analogowych i CD. Realizował też dźwięk do wielu programów telewizyjnych.

dr Marek Chojnacki
tytuł wykładu: Źródła innowacji w promowaniu muzyki. Jak przełamać beton w reklamie?
Wbrew potocznym przekonaniom, dziedzina reklamy podlega mechanizmom utrzymywania form i stylów wypowiedzi niezgodnych z duchem czasu. Prawie w każdym kanale komunikacji marketingowej możemy odnaleźć elementy anachroniczne, pozbawione więzi ze współczesną technologią lub estetyką. Ponieważ formy te bywają bronione przez grupy twórców, czerpiących zysk z powielania tych samych wzorów od lat, autor aluzyjnie kojarzy ten stan rzeczy z  "kruszeniem betonu", które - jak wiadomo - w świecie ideologii oznacza próbę rozbicia anachronicznych poglądów,  demonstrowanych w nieugiętym powtarzaniu tych samych działań. Pojawia się zatem potrzeba przełamania panujących stylów, za cenę podjęcia ryzyka tworzenia precedensowych i odkrywczych form przekazu.

dr Marek Chojnacki
Studiował kulturoznawstwo i reżyserię, jest doktorem nauk humanistycznych w zakresie socjologii, pracuje w Instytucie Kulturoznawstwa UAM.  Zajmuje się analizą procesów twórczych w reklamie. Prowadzi szkolenia i projektuje działania reklamowe.

Organizator:
Biblioteka Główna Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu

Drukuj tekst
Pokaż kod QR