- Wysoki kontrast
- Niepełnosprawni
- Informacje dla niesłyszących
- english
- Deutsch
- italiano
- español
- hrvatski
- português
Poznań dziękuje za wspólną zabawę podczas UEFA EURO 2012™
2012-07-03
Wielkoformatowe banery i reklamy na ekranach LED przekażą w Dublinie i Zagrzebiu podziękowania Miasta Poznania dla kibiców reprezentacji tych krajów. Zdjęcia wykorzystane w akcji przypomną atmosferę zabawy, która opanowała miasto podczas UEFA EURO 2012™. Akcja rusza 3 lipca i potrwa ponad dwa tygodnie. W drugiej połowie lipca we wspomnianych miastach oraz w Rzymie i Berlinie planowane jest zorganizowanie wystawy zdjęć poświęconych UEFA EURO 2012™ w Poznaniu.
Wizyta zagranicznych kibiców przyczyniła się do stworzenia w Poznaniu atmosfery wielkiego święta piłkarskiego i potwierdziła prestiż najważniejszego obok mundialu wydarzenia piłkarskiego na świecie, które odbyło się w Poznaniu. Fani futbolu z Chorwacji, Irlandii, Włoch i wielu innych krajów pokazali jak świetnie można się wspólnie bawić, bez względu na wynik. Do Poznania zjechał się tłum kolorowych kibiców, którzy tańczyli i śpiewali jeszcze nawet kilka dni po rozegranym meczu! W sumie miasto odwiedziło ponad 125 tysięcy kibiców: 70 tys. Irlandczyków, 40 tys. Chorwatów i 15 tys. Włochów. Wszyscy zgodnie podkreślali, że Poznań zaoferował im wszystko, co kibicom potrzebne - niebywałą gościnność i świetną organizację tak dużego wydarzenia sportowego. W efekcie, wg. badań przeprowadzonych przez Spółkę PL.2012, Miasto Poznań otrzymało od zagranicznych kibiców najlepsze oceny za atmosferę, organizację turnieju, transport miejski i wsparcie wolontariuszy.
Dziś Miasto Poznań chce podziękować za wspólnie spędzone chwile i świetną zabawę podczas UEFA EURO 2012™. W stolicach Chorwacji i Irlandii ukażą się reklamy na wielkoformatowych nośnikach oraz na ekranach LED. Te dwa kraje zdobyły największe względy mieszkańców Poznania i do nich właśnie zostaną wysłane podziękowania.
W Dublinie, reklamy zamieszczone zostaną przy głównym deptaku miasta - O'Connell Street (odpowiednik ul. Półwiejskiej w Poznaniu). W reklamie wykorzystane zostanie hasło "Kings of the craic" - tj. Królowie zabawy. W ten sposób miasto chce podziękować irlandzkim fanom za atmosferę, którą stworzyli podczas tych kilkunastu czerwcowych dni i oddać im hołd jako Królom dobrej zabawy. Właśnie Boys in Green zapisali się w naszej pamięci jako prawdziwi kibice, którzy potrafią bawić się i wspierać swoją drużynę narodową do końca, bez względu na rezultat sportowy.
W drugiej połowie lipca, we wspomnianych miastach oraz w Rzymie i Berlinie planowane jest także zorganizowanie wystawy 20 zdjęć będących wspomnieniem atmosfery, która udzieliła się kibicom i mieszkańcom Poznania podczas UEFA EURO 2012™. Wystawa potrwa ok. tygodnia, a następnie zdjęcia zostaną przekazane Ambasadom RP w tych krajach.