Petycja do Rady Miasta Poznania

Wydział/Jednostka prowadząca

Biuro Rady Miasta

Wymagane dokumenty

Petycja przedłożona w formie pisemnej.

Miejsce złożenia dokumentów

Petycję do Rady Miasta Poznania można wnieść w formie pisemnej:

  • pocztą, przesyłając na adres: Urząd Miasta Poznania, pl. Kolegiacki 17, 61-841 Poznań lub faksem, przesyłając na numer 61 8785341. Na kopercie można dodać dopisek: "Rada Miasta Poznania";
  • osobiście, pozostawiając dokumenty w Biurze Podawczym Urzędu Miasta Poznania przy pl. Kolegiackim 17;
  • pocztą elektroniczną, przesyłając na adres: rm@um.poznan.pl;
  • w formie dokumentu elektronicznego potwierdzonego przez wnoszącego podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą kwalifikowanego certyfikatu lub Profilem Zaufanym, na Elektroniczną Skrzynkę Podawczą (ESP) Urzędu Miasta Poznania.

Opłaty

Brak.

Termin i sposób załatwienia

Petycja powinna być rozpatrzona bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 3 miesięcy od dnia jej złożenia.

W przypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od podmiotu rozpatrującego petycję uniemożliwiających rozpatrzenie petycji w powyższym terminie okres ten ulega przedłużeniu, nie dłużej jednak niż do 3 miesięcy.

Rada Miasta Poznania na sesji podejmuje uchwałę w sprawie rozpoznania petycji, w której uwzględnia bądź nieuwzględnienia jej postulatów.

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 870);
  • Uchwała nr LXXX/1202/V/2010 Rady Miasta Poznania z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie Statutu Miasta Poznania (Dz. Urz. Woj. Wielk. z 2011 r. Nr 11, poz. 303 z późn. zm.) - w szczególności przepisy zawarte w załączniku nr 6 "Regulamin Rady Miasta", w rozdziale 6, w § 49-53.

Inne informacje

Petycja może być złożona przez m.in. osobę fizyczną (obywatela) lub osobę prawną (np. organizację społeczną czy podmiot gospodarczy) do Rady Miasta Poznania w związku z wykonywanymi przez nią zadaniami zleconymi z zakresu administracji publicznej.

Petycja może być złożona w interesie:

  • publicznym;
  • podmiotu wnoszącego petycję;
  • podmiotu trzeciego, za jego zgodą.

Przedmiotem petycji może być żądanie, w szczególności, zmiany przepisów prawa, podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji Rady Miasta Poznania.

Prawidłowo zredagowana petycja powinna zawierać dane podmiotu wnoszącego petycję (ze wskazaniem miejsca zamieszkania labo siedziby), oznaczenie adresata petycji (Radę Miasta Poznania) oraz wskazanie przedmiotu petycji.

Petycja może zawierać zgodę na ujawnienie na stronie internetowej Rady Miasta Poznania (https://bip.poznan.pl/bip/petycje/petycje-do-rady-miasta-poznania,1239/) danych osobowych podmiotu wnoszącego petycję.

Obowiązek informacyjny

Zgodnie z art. 13. ust. 1. i ust. 2. ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuje się, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezydent Miasta Poznania, z siedzibą przy placu Kolegiackim 17, 61-841 Poznań.
  2. Wyznaczono inspektora ochrony danych, z którym można się kontaktować poprzez e-mail: iod@um.poznan.pl lub na adres: plac Kolegiacki 17, 61-841 Poznań.
  3. Pani/Pana dane będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązku prawnego wynikającego z ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach, którym jest postępowanie w sprawie petycji.
  4. Dane po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane do celów archiwalnych i przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania przepisów archiwizowania danych obowiązujących u Administratora.
  5. Osoby, których dane dotyczą mają prawo do:
    a) dostępu do swoich danych osobowych,
    b) żądania sprostowania danych, które są nieprawidłowe,
    c) żądania usunięcia danych, gdy dane nie są niezbędne do celów, dla których zostały zebrane lub dane przetwarzane są niezgodnie z prawem,
    d) żądania ograniczenia przetwarzania, gdy: osoby te kwestionują prawidłowość danych, przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoby te sprzeciwiają się usunięciu danych, Administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobom, których dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
  6. Ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  7. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym, niezbędnym do rozpatrzenia skargi lub wniosku.
  8. Dane osobowe nie będą przetwarzane wyłącznie w sposób opierający się na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu.

Metryczka

Odpowiedzialny za treść: BRM
Data wytworzenia informacji: 2024-05-06 00:00
Opis zmian: Korekta językowa (Aktualizacja)
Opublikował(a): Dawid Jasiewicz
Data i godzina publikacji: 2024-05-06 15:59