Nowatorska nawierzchnia wiaduktu na Piątkowie
Densiphalt to technologia łącząca najlepsze właściwości betonu i asfaltu. Dzięki niej nawierzchnia buspasa będzie bardziej wytrzymała niż asfalt i bardziej elastyczna niż beton. To rozwiązanie można stosować w miejscach szczególnie narażonych na obciążenia i zmiany temperatury, jak np. nawierzchnie lotnisk lub parkingów. Buspas na północnej części wiaduktu nad PST Szymanowskiego (po stronie pętli tramwajowej) będzie więc bardziej odporny na ciężar autobusów i oddziaływanie temperatur.
Wszystkie prace związane z wykonaniem nowej nawierzchni na buspasie prowadzone są w ramach obowiązującej tymczasowej organizacji ruchu.
Prace na wiadukcie nad trasą poznańskiego szybkiego tramwaju trwają od roku. Przebudowa była konieczna, bo nawierzchnia miała liczne spękania i zniekształcenia, a stalowe balustrady były skorodowane. Roboty są prowadzone w etapach, by przejazd nie został całkowicie wyłączony z ruchu. Podział prac pozwolił zminimalizować utrudnienia w ruchu drogowym oraz pieszym.
Do tej pory udało się wyremontować południową nitkę wiaduktu wraz ze schodami prowadzącymi na przystanek PST. Planowany termin zakończenia robót budowlanych to wrzesień przyszłego roku.
PIM